Българския Sales чикиджия

Има едно особено смешно животно, което битува в българския бизнес, което разчита на преведeни гуру уроци, за да се докаже колко е велик, без да е измислил нищо. За това животно е тази публикация.

Той е фешън. Спретнат. Точен. Поне на думи.

Той е готиното хлапе на работа.

Не може нищо. Продава всичко.

Ако го няма – намира го.

Ако не може да го намери – не го искаш.

Изгледал е всички семинари на овчарите в Средния Запад на САЩ (доказателството, че сме адски тъпи копелета е именно, че хора като Кобилкина и тея са нашите идоли и учителите ни в бизнес аспект). Умело е превел, защото е трудно да адаптира посланията и изскача на видео.

Защо на видео?

Защото неговата аудитория не обича да чете. Не обича и да мисли междувпрочем.

Лайковете и гледанията са неговият грях. Неговата Нирвана.
Той е звезда. От нов тип. Low cost звезди.

Всичките му приятели са като него – звезди.

Той не работи. Той продава.

Той не говори. Той комуникира.

Работата му е нещо средно между PR, маркетолог, политик, магазинер и разбира се раболепен слуга на клиента.

При него няма проблеми. Проблеми имат само другите. Не и той. Твърде е готин, а и няма време.

Лимбата посреща небето, краката посрещат килима, а дупето – пенис колана. Цената на успеха.

Той е толерантен, широкоскроен космополит. На практика все още зелен измамник, криещ се зад груповите влечения на тълпата в опит да генерира джобно БВП.

Винаги съм се чудил за какво си харчи дискотечните, които му плащат клиентите му. Да бъдем откровени – основният му аргумент за ангажимент е компонентът…cena?

Дъмпингът е неговата стихия. Неговият ултра модерен иновативен метод за това да станеш богат гуру-ментор.

Качеството на работата му е друга бира. За това са договорите. Нотариално заверени разбира се.

Той не търси Know how, а изследва мрежата само в постовете, в които обясняват как да намериш нови клиенти. Старите не се задържат. Не го препоръчват, но не му пука. Ще намери нови будали, вярващи в Дядо Коледа.

Важно е да караш бързо, защото времето е пари. Чужди пари, които стават негови пари. Просто въпрос на време.

Визията и имиджа са всичко. Нито стъпка назад от лимбата и наперения изказ, който бълва псевдотехническа простотия след псевдотехническа простотия. Досущ като вицепремиерката ни, която стана шеф на борбата с кибертероризма с IT Card сертификат (за MS office), Гештапото или Спиридонов, който с трикчета и мурафети може всичко.

На някои хора трябва да им се забрани да говорят глупости, защото дърпат всички надолу с лъжите си, но докато някой ги консумира, защото са по-евтини и си мисли, че качеството е константа, то и такива Sales чикиджии ще имат бъдеще в Kleta Majka Balgaria…

, , , , , ,

  1. #1 by Анонимен on май 28, 2021 - 10:10 am

    Готина публикация и запомнящ се финал, блогът Ви е много интересен!

Вашият коментар