16-те мечти на моя живот. Какви са вашите?

Предполагам сте гледали филми, в които главния герой, докато е бил млад е съставил списък на своите мечти с надеждата един ден да се събуди да го погледне и да види, че е изпълнил, ако не всички то поне няколко от тях.

Най-често обаче си даваме сметка, че не сме направили нищо от това, за което сме мечтали като млади. Това ни обезкуражава и си даваме сметка, колко сме остарели и сме загубили своя младежки дух и плам, с който някога сме гонили целите си и сме се отдавали на смели мечти, водещи ни до личната ни душевна Вълхала.

Днес ще ви разкрия моя списък с мечти. Надявам се и вие да имате такъв, ако нямате не е късно да създадете един и да се опитате да постигнете поне няколко неща от него. Моя списък е доста оптимистичен, защото обичам да си поставям най-високи цели, а не половинки както повечето хора разделят нещата – мисля, че проблема ми е, че съм инат. Списъка не е подреден по важност, а по напълно случаен критерий. Пожелавам ви успех, поне толкова голям колкото пожелавам на себе си. Ето и самия списък:

1. Да стана милиардер – може да звучи като клише, но тази мечта може да ми помогне да сбъдна всички останали. Ето защо в България често казваме, че което не се купува с пари се купува с много пари, макар тъжно това е неоспорим факт. Всъщност търсейки постигането на тази мечта, аз не гоня парите – откровено си признавам, че желая властта, която има един милиардер над обстоятелствата.

 2. Да изкача Еверест – ако сте човек с приключенски дух ще ме разберете идеално. Не всеки може да стане милиардер, но ако един човек отдели 10 години от своя живот в преследване на тази мечта мисля, че тя е реална и постижима. Самият факт, че толкова малко хора са го правили ще ви отличи от другите и ще ви накара да се почувствате, че не сте живели напразно.

3. Да имам национална медия – подобно на #1 и тази мечта е свързана с власт. Дълбоко и искрено желая да имам трибуна, от която да мога да кажа честно в очите на хората какво мисля за нещата от техния и от моя живот. Национална, защото независимо какви глупости се говорят по националните медии днес – хората им вярват.

4. Да се науча да управлявам самолет или хеликоптер – както започва всяко есе на тема летене, хората от най-дълбока древност искат да летят, макар и да съм роден през 1985 година, аз също искам да летя и то така, че да имам контрол над полета, за да мога да му се насладя.

 5. Да участвам във война – много хора ще ме оплюят за тази мечта, но тя си е моя и аз я поддържам. Преди 6 години ми беше отказано по най-нелепия начин (няма да ви кажа как умишлено) да отида в някоя от горещите точки на планетата и макар че щеше да ми се наложи да се бия на страната на хората, които ненавиждам щях да бъда щастлив (дори и мъртъв). Войната е най-искреното нещо на този свят – там няма лицемерие, фалшиви хора, ненужни думи и PR. Има само човек срещу човек и думите са излишни… както беше казал един мой приятел ”Чуеш ли куршума, значи си жив!” – няма как да получите това тук освен, ако не заслужавате куршума.

6. Да издам поне една книга – хората имат спешна, крещяща нужда да бъдат чути. Най-добрият начин да достигнеш аудиторията, от която желаеш да бъдеш чут е сякаш все още добрата стара книга, пък била тя безплатна и електронна. Имам няколко проекта по темата, но повечето са практически, а не толкова художествени.

 7. Да притежавам автоматично оръжие или оръжие с голяма поразяваща мощност – любовта ми към оръжията датира от ранното ми детство. Моите детски снимки са по-скоро военни, отколкото детски, като и до ден днешен съм щастлив, че макар 6-годишен, имам снимка в руски изтребител, снимка с AK-47, каска и щик и т.н. Това до голяма степен, естествено повлиян от баща ми ме е изградило като дисциплиниран човек.

 8. Да хакна голям уеб сайт – не ми пука, че е незаконно. Надявам се един ден да имам достатъчно технически умения и знания да го направя, защото това е начинът малките хора да променят света, както беше хакнат twitter например (макар и от цяла кибер армия). Съжалявам Явор Колев, ако го направя ще се предам, защото в крайна сметка съм постигнал една мечта…

 9. Да имам поне 3 деца – една от болките за мен е, че хората в България нямат деца и изчезваме като нация, макар и бавно, но за сметка на това сигурно. Всъщност искам 5 деца, но тъй като няма да ги раждам аз съм склонен да направя някои отстъпки, но ако жената, която ще ги ражда е съгласна и имам възможност да ги отгледам с удоволствие бих имал и повече.

 10. Да спася живота на напълно непознат – алтруизмът е доста рядко срещано явление в нашия свят, ето защо желая да покажа ясно, че все още се раждат такива хора (и да няма да пусна PR съобщение като другите лицемери).

 11. Да науча децата си да бъдат достойни хора – няма по-голяма награда за един родител, да се чувства истински горд с децата си. Да види как защитават ценностите, в които се е старал да ги възпита и не допускат потъпкването на истината и правдата.

 12. Да имам поне един истински приятел – знам, че всички си мислите, че имате такъв. Самият аз се чудя дали имам такъв. Много хубава българска приказка гласеше – „Ако му се обадиш в 3 посред нощ и го викнеш, за да закопаете труп, дали ще дойде? ”. Поставете се в тази ситуация и разберете дали имате поне един истински приятел… майната им на социалните мрежи, те са бизнес и продажба на хора.

 13. Да направя щастливи баща си и майка си – аз съм си атеист (освен когато трябва да се покрият всички варианти, като много хора). И все пак ми харесва тази божа заповед, защото, макар да съм имал доста спокоен пубертет и съм го прекарал в усъвършенстване на себе си все пак съм имал определени търкания с тях и естествено техните усмивки и спокоен живот биха ме накарали да разбера, че съм изкупил греховете си, колкото и незначителни да са те в моите очи.

 14. Да скоча с парашут – това също като войната ми убягна докато бях на редовна служба в българската армия. Просто никой не иска да каже на майка ти и баща ти, че парашута ти не се е отворил (много хора лъжат, че са скачали – не и след 2000-та година, а може и преди това не се допуска отбиващите службата си да скачат с парашут). Това е една от мечтите, които мисля, че е доста лесна за изпълнение и в най-скоро време се надявам да я сбъдна.

 15. Да завърша докторантура в университет – тъй като все още влача бакалавърската си степен в НБУ, то, ако ще завършвам някога университет ми се ще да съм поне доктор. Още един факт, който ме мотивира е, че нито един човек по права линия в моето родословно дърво няма висше образование… Да ме прощават всички СеДеСари, завършили всякакво висше образование по времето на Тодор Живков… ‘ щото са „дисиденти”.. бийте се още в гърдите.

 16. България да бъде НЕЗАВИСИМА държава с гостоприемни, мили и умни хора – често се възхищавам на българския престъпен интелект. Надявам се един ден да го впрегнем за доброто на нашата родина и да я възродим по начин, по който са ни завещали хора като Васил Левски, Христо Ботев, Георги Раковски, Панайот Волов, Георги Бенковски и хиляди други знайни и незнайни обикновени хора като теб и мен дали живота си за тази любима земя, която аз гордо определям като моя РОДИНА. Да не се влияем от великите сили, а да можем да се изправим и да защитим това, в което вярваме, в това, на което са ни възпитали нашите родители, нашите баби и дядовци.

 

Колкото и утопично да звучат моите мечти, те са си мои и ако някой ви каже, че няма да можете да направите нещо от вашия списък, то това е, защото той не може да го направи.

Да аз съм мечтател и не се срамувам от това, защото именно това според мен ни прави различни от животните… Нашите мечти ни определят ясно и точно като индивидуалности в един свят населяван от 7 милиарда души… не повтаряйте до безкрай, че сте различни – докажете го, ако не на друг, то поне на себе си!

ЗАПОЧНЕТЕ ДА МЕЧТАЕТЕ ДНЕС!!!

 

От човека изрекъл думите „Животът не се измерва с вдишванията, които правим, а с моментите, които ни карат да затаим дъх!”

п.с. Поздравени сте с песен на човека, роден на моя рожден ден😉

, , ,

  1. #1 by hristova on септември 23, 2011 - 5:12 pm

    Поздравявам Ви, че имате мечти,макар че някои са наистина странни!
    Аз си бях забранила да мечтая, но сега реших да вдигна забраната, и какво се оказа??? Трудно ми е да си измисля мечта! Затова се разхождам из сайтовете, за да си присвоя някоя! Смятам, че няма да се брои за грях!!!
    Прекрасно е да имаш мечта! Поне една!

  2. #2 by Ирина on март 2, 2012 - 1:13 am

    Време е мечтите да започнат да се сбъдват!!! После тъкмо ще си имаш нови🙂

  3. #3 by Станимир on април 12, 2014 - 10:22 am

    Веднъж баща ми, ми беше казал : мечтите са единственото нещо, което човек има и никой не може да му го отнеме. Изпълниш ли си всяка една от тях е все да ограбиш безвъзвратно най-ценното от себе си.
    Иначе за участието във война те подкрепям. И аз самият имам желание за това. Мечтата ми може би е някой ден да имам възможността да се бия за кауза, която е моя. И една по-осъществима – да се науча да свиря на класически инструмент.

  4. #4 by Sara on април 12, 2014 - 9:48 pm

    Имате невероятно красиви мечти!
    Пожелавам Ви искрено да ги осъществите, защото са напълно постижими – някои от тях са лесни, други не толкова, но животът на човек изпълнен с мечти е истински.
    Имам много мечти… е, не колкото Вас, но… ги имам. Като малка имах поне стотина мечти, като най-важната ми беше единият от родителите ми да повярва в мен – като единствено дете и момиче си имах моите колебания, че не съм оценена… по детски си мислех, че, ако изглеждам мъжко момиче – с характер ще ми възлага големи отговорности. Е, не съм мъжко момиче, но изпълних мечтата си.
    Днес, като пораснало момиче си мечтая да скоча с бънджи, да си имам прекрасно семейство, да имам своя фондация,чрез която да помагам на бедни хора, да науча още един език – китайски… и още, и още… И Вашата – 16-та мечта е и моя!
    И сте прав – мечтите ни определят като индивидуалности и ни различават от животните.
    Успех Ви пожелавам!

Вашият коментар

