5-те проблема на летния протест a.k.a. Между чука и наковалнята

Протести

Все ми се струва, че сервитьора пак ще обърка поръчката…

От всякъде ме залива пропаганда. От всякъде ми казват „Защо не протестираш?”. Аз отговарям, а дори да успеете да получите оставката на Орешарски какво ще получите – Бойко и агент Цветанов ли? 120 милиона за подслушване vs. 100 милиона за култура – айде нема нужда. Това е, което ще получите и ако не го знаете, то ще ви бъде припомнено при евентуален успех на протестите…

Днес се постарах набързо да нахвърлям своите мисли в 5 различни насоки, които считам за фундаментални грешки на протестите, които продължават и днес. Мислех да кръстя статията „Протест на 1-ния процент”, но от мен да мине и да не следвам и аз двуполюсния модел.

Социалното разделение

С исканията си и начина, по който се самоопределиха протестиращите сами дискредитираха тезата си и легитимираха тази на правителството поне в социално отношение. Протестиращите не протестират за пари и социални облекчения в строго практическия смисъл на думата, те протестират за ценности. Така на практика те легитимираха идеите на правителството, че то уж е социално т.е., че има социална политика, което резонно доведе и до противопоставяне на различните слоеве в обществото.

Естествено после може да плюете авторката на поста, който препубликувах скоро (Дърева), но всъщност тази идея бе започната от вас. Излизайки в най-бедната страна в Европа и заявявайки, че нямате проблем със социалната политика, че парите не са грижа за вас (такива са за всички други, но не и за вас) създаде непреодолим контрапункт. Ако бяхте включили и социални искания и протестна символика в тази насока, нещата биха били много по-различни и щяхте да получите подкрепата на 5 пъти повече хора. Защото, ако си спомняте нещо от февруари, то е, че партийните лица бяха изритани от протестите.

Визуално разделение

Ако щете Брад Пит да сте, ако щете Джони Деп да сте или който и по дяволите да било – нямате моралното право да кажете, че които и да е борец за идеи и справедливост е грозен, тъп и т.н., защото точно това се получи с „красивия протест”, всъщност вие направихте същото, което направи един министър, наричайки вас самите „интернет лумпени”. Пълнейки ямата на своето его вие изхвърлихте емоцията от протеста и оставихте там прагматизма. В следващия момент се говори за морал, етика, ценности – това определено не е начина нали.

Аз лично на протест не съм видял манекенки и фотомодели (дори и да има едва ли са дори 0,01% от него). Там са обикновени (по-богати или по-бедни), но често будни граждани. Колкото и да нареждам понякога някой, то винаги го уважавам за неговото аргументирано мнение, подчертавам аргументирано.

Политизирането

Няма, повтарям няма кой да ме убеди на тоя свят, че протеста не е язден от амбициите на няколко партии (дори организаторът е от ПП „Зелените”) най-вече от Герб и сините. Разликата между двете е, че Герб имат консолидиран в някаква степен вот, докато сините партии живеят в утопия за велика десница, а всъщност са на ръба на разпад. Виждам групите във FB за протестите – там 95% от моите FB приятели, които участват са сини или гербаджии(аз не ги избирам по политически принцип – има по-важни неща), което доказва тезата ми.

Истината е, че в момента страната може да бъде управлявана само от 2 партии. Едната е на власт, а другата е Герб. Изборите във Варна, където именно тези 2 партии се оказаха на балотаж ясно доказват този момент. Другото е странна приказка за хора, които вярват в Дядо Коледа.

Лозунгите

Хората на тези протести се имат за креативни и в голяма степен това е така. В един момент обаче нещата отново стигнаха до „Кой не скача е червен” и „Червени боклуци” т.е. нищо ново под Слънцето. Отново ни се пробутват комунисти и антикомунисти, а повярвайте аз и още 7 милиона души сме между чука и наковалнята просто защото не сме комунисти, не сме и антикомунисти. Ако кажеш, че си срещу Герб си комунист. Ако кажеш, че си срещу БСП си гербаджия или седесар/десебар. Това е нещо, за което винаги бих ви наплюл, защото е толкова евтино, че само дъвка „Турбо“ е по-евтина от него.

Целта

В първия ден на протестите и аз като всеки нормално мислещ човек в страната, който има малко по-широк поглед върху нещата по един или друг начин исках да изляза пред НС. Оказа се, че не мога да видя събитието, защото Асен Генов от ПП Зелените, който е и организатор на протеста (това, тогава не го знаех) преди време ме блокира, защото му изкарах детайли за финансирането и фалшивите циркове, които се пробва да реализира с идеята да консолидира протестна маса за всякакви случаи, които са му изгодни.

Това ме отказа да отида на протест. Ясно ми беше, че двуполюсния модел комунист-антикомунист отново ще ме повлече и не исках да ставам част от тази партийна порнография. В крайна сметка само след 1 ден, кабинета отмени назначението на Пеевски . Те дори не се дърпаха, което отговори и на моите прогнози, че този ход не може да не е изпипан в детайли, за да реализира определени идеи постфактум и няма как да не е предвиден протеста срещу назначението и действията последващи от него.

Да, аз също съм против това Пеевски да е дори депутат след това назначение, но в крайна сметка не съм юрист, за да познавам в детайли процедурите. Ако трябва да съм максимално обективен това е демокрацията – вие да избирате кой да ви представлява и вие да го сваляте от тази длъжност. Другото е лека функция на фашизма (иначе нареждаме лудия Волен J), макар в случая да става дума за престъпник, то се старая да съм обективен и да не бъда лицемер, прилагайки стандарти, които важат само в частни случаи по мой вкус.

Като за финал ще кажа, че на практика с постоянния, но явно неуспешен протест ние до голяма степен тренираме властта да издържа на натиск. Следващия път, когато сме против нещо крайно неприятно, то на улиците ще трябва да излязат 100-200 хиляди души, за да се чуе мнението ни.

Искрено ваш Волен Местан Борисов-Станишев

, , ,

  1. #1 by Daniel Ahchiev on юли 2, 2013 - 2:29 pm

    И какво предлагаш не разбрах?

    • #2 by tikvenik on юли 2, 2013 - 3:15 pm

      Нищо не предлагам…просто изразявам позиция…аз не съм на заплата в министерски съвет, нямам партийна субсидия, нито приятели олигарси…има статии, в които предлагам нещо…тази е просто констатация…

  2. #3 by wtf on юли 2, 2013 - 2:40 pm

    буквално пост от един тиквеник, никъв смисъл, никъв

    • #4 by tikvenik on юли 2, 2013 - 3:14 pm

      Няма смисъл да загубиш най-хубавите моменти в живота си да отваряш очите на слепи нали😉

  3. #5 by Rosi on юли 2, 2013 - 3:20 pm

    Аз лично съм на протестите защото не желая в правителството да има мафиоти, хора със съмнително мнение, такива които не се грижат за интереса на държавата, а за тези на мафията. Да и аз имах опасенията за Борисов и негово завръщане, но в крайна сметка какво трябваше да се направи? Това правителство не е по-различно от това на Борисов, единствено може би с по-безсрамното поведение. Все пак когато безочието и нарушенията минат всякакви граници игнорирането и чакането не са варианти…
    Авторът може би ще се зачуди защо не е имало протест когато герб са дошли на власт? Може би поради някой от тези причини които той пише за днешните протести, но в крайна сметка правителството на герб уж си тръгна чрез протест.

    • #6 by tikvenik on юли 2, 2013 - 3:26 pm

      Истината е, че за жалост всички са един дол дренки…поне нека оказваме правилно натиск като данъкоплатци и граждани, защото поне моето мнение е такова…сега само ги тренираме срещу протести…то си го пише и в статията. Крайно време е всеки протест да се фокусира около конкретно 1 единствено искане…но с ясната визия какво следва от него😉 Пример например е „Свалете Пеевски“…реализира се…отделни лазерно премерени ходове могат да ни дадат поне мъничко контрол…да ужасно малък, но поне нещо по-различно от сега.

  4. #7 by Протестиращ on юли 2, 2013 - 5:13 pm

    Супер еднопланова трактовка на събитията. Очевадно е, че се опитвате да докажете своята теза без да интерпретирате събитията в тяхната пълнокръвност. Затова положих усилие да мина по аргументацията Ви.

    Социалното разделение
    „Протестиращите не протестират за пари и социални облекчения в строго практическия смисъл на думата, те протестират за ценности.“
    Защо отказвата, или може би не можете да проумеете, че преди да „обитовим“ исканията си, трябва да бъдат променени принципите на управление на държавата. Ако те бъдат променени, бедственото социално положение на огромна част от българите ще се подобри значително, вярно, не за 100 дни.
    В допълнение протести, сведени само до социалното положение много лесно могат да бъдат „озаптени“ с добре познати лостове като моментно вдигане на МРЗ, пенсии или майчински или други социални разходи. Но нека не се лъжем какво показва историята. В подобни ситуации управляващите или взимат заеми, които изплащат следващите правителства или режат буквално „на живо“ от други социални разходи – преливане от пусто в празно.

    „… заявявайки, че нямате проблем със социалната политика, че парите не са грижа за вас“
    Това за мен е чиста форма на манипулация. Имаме проблем със социалната политика, майка ми е с 200 лв. пенсия, но не искам Станишев или марионетката Орешарски да и увеличи пенсията с 20 лв. (шепа трохи), но едновременно с това на едро да лобира за олигархията, давайки и шанс да се обогатява за сметка на публичния интерес.

    Визуално разделение
    Това също го приемате твърде лично и буквално🙂. Смятам себе си за приемливо грозен, но явно Вие се обиждате на красота.

    Политизирането

    „Няма, повтарям няма кой да ме убеди на тоя свят, че протеста не е язден от амбициите на няколко партии“.
    Аз не съм партиен член и не съм бил. Имам си политически пристрастия, но честно казано мисля, че не съм ги коментирал с никой на протеста. Със сигурност има партии, които си правят сметки да „яхнат“ протеста, но дори политиците, които видях сред множеството досега се държат като редови участници. Елате и прочетете плакатите и може и сама да се убедите. Да, в най-многобройните дни виждахме в шествието не една и две групи, които очевидно не бяха автентични протестиращи. Лесно разпознаваеми са. Стоят компактни, оглеждат се смутено, съставени предимно от мъже и т.н. Но Ви уверявам, че те са минимална част от всички.

    „Виждам групите във FB за протестите – там 95% от моите FB приятели, които участват са сини или гербаджии(аз не ги избирам по политически принцип – има по-важни неща), което доказва тезата ми.“
    Всеки, малко или много, симпатизира на някоя политическа сила, но това основание ли да кажем, че протестът е политизиран!?!?

    Лозунгите

    „В един момент обаче нещата отново стигнаха до „Кой не скача е червен” и „Червени боклуци” т.е. нищо ново под Слънцето.“
    На протеста не скандирам „червени боклуци“, а „оставка“ и мога да кажа, че много други около мен постъпват по същия начин.

    Целта
    Първата цел беше постигната, но следваща е още по-важна. Това управление загуби доверието, ясно показвайки, в каква посока, с какви цели и най-вече от кого се употребява властовия ресурс в държавата.

    „Като за финал ще кажа, че на практика с постоянния, но явно неуспешен протест…“🙂 Е не, тук се оставихте разделението и личната Ви обида и емоция да вземат връх над рационалността.

    И за финал, това обобщено „Вие“, което използвате навсякъде е доста стряскащо. Твърде трудоемко би било да мислите протеста в цялата му разноликост, нали? Не търсете насила разделителните линии, оставете набързо скалъпените си за удобство стереотипи и елате с нас.

    Искрено ваш Местан-Борисов-Станишев-Волен-Пеевски

    • #8 by tikvenik on юли 2, 2013 - 6:08 pm

      1. Утопиите не са ви чужди…да не забравите да окачите чорапа над камината по Коледа;) Ако протестирате за първи път…явно просто ви липсва опит…защото хората, които протестират днес …не са протестирали никога в голямата си част.

      Да знаеш и аз го мразя в душата си тоя социален лост с вдигането на заплатата, ама как може…пич ти не си добре🙂

      Бойко хвърли повече пари за подслушване…отколкото за култура, а после си купи „Комиците“ за предизборния цирк…

      2. Визуалното разделение не ми е основния проблем, а просто парадоксална теза. Аз съм неприемливо грозен🙂

      3. В точка 1 сменяме системата, в точка 3 – имаме пристрастия…последно…

      4. Викаше ли долу Пеевски…а защо остана след като го свалиха…след като е удовлетворено желанието ти?

      5. От кога променяме света скоростно. Интересно ми е наистина за 30 дни какво може да се постигне. Ето обаче едно, което не знаете или премълчавате…планираното увеличение с 40% на тока стана намаление с 5%, но това не ни отърва да го шерваме нали ;)…за това аз съм обективен

      Лицемерие е това да прилагаш за другите стандарти, които не прилагаш за себе си. Позовавайки се на това, че явно имате политически пристрастия, които за мен не са трудни да отгатна, то явно, ако вашата партия бе на власт бихте и дали повече от 30 дни нали :)…аз не съм комунист, но България 24 години е в блатото, та как преценихте, че за 30 дни потъва повече от това…имаше едно нещо – Пеевски…чупираха го…другото е ясно май и за 5 годишните😉

      2.

      • #9 by някой on юли 2, 2013 - 8:03 pm

        Не съм чел всичко, минавам направо на 5. – какви 5%, каква наглост само!!! Всичко под 30% намаление е продължаване на ограбването на хората по най-нагъл начин!!!

        Колкото до Пеевски – проблемът не е в личността Пеевски, а в мисленето и ценностите на хората от БСП и ДПС, според които даже Пеевски е вариант за обсъждане. Тези хора трябва да се отстранят от всякакви държавни постове, защото нямат капка морал!

        Между другото и аз не съм юрист, но според някои юристи Пеевски в лицето на закона продължава да е шеф на ДАНС…

      • #10 by tikvenik on юли 3, 2013 - 7:58 am

        Преди малко питах в отговор на друг коментар…Нима Пеевски не беше патерица на Бойко и нима не правеше на маймуни БСП в собствените си медии…олигархията е тук от 20 и кусур години…някак ми е ужасно странно да видя хора, които са живели явно в саксия и не са го видели по-рано…

  5. #11 by Анонимен on юли 2, 2013 - 10:35 pm

    Пич, не искам да съм груб, но какво значи „ти не си ходил на протеси“.. а ти на колко си ходил? Не е като да не се броят на пръстите на едната ръка протестите в държавата за последните 2013-1944=69 ГОДИНИ?! въобще няма да пробвам да навлизам в „дълбокия анализ“ на протестите, които явно на теб са ти прозрачни и елементарни. Ще ти кажа само едно – ако ти си доволен да те клатят същите хора отново и отново, моля те, бъди мой гост. Ако вярваш, че тези хора, в този им състав ще донесат нещо добро на тази държава, то явно ти си живял някъде много далеч последните 69 години.

    ПС. Извинявам се ако коментара ми звучи „хейтъски“ и „елементарен“, но това е простата и ясна истина.

    • #12 by tikvenik on юли 3, 2013 - 7:55 am

      хейтърски е блога ми…така, че е нормално😉 Виж за другото на 27 съм. С влиянието в социалните мрежи като най-мощен инструмент за организиране на протести имам доста опит. Говоря за това, че „интелигенцията“, разбирай младите меринджеи чели Коелю и Толкин (втория е сериозен успех :)) спа 24 години…ама тя олигархията не е от вчера тука май…или аз живея в друга държава…Нима Пеевски, Бареков и Валентин Златев не бяха с предишните, както са със сегашните…просто не може да си клатиш топките 20 и кусур години в най-бедната държава в ЕС и изведнъж да ти хрумне, че нещо не било наред…ааа ти къде си живял😉

  6. #13 by явор, протестиращ on юли 3, 2013 - 1:30 am

    Доста грубо и тенденциозно обобщавате и това изкривява петте ви точки. И при В.Дърева е така, но там избива в откровено насаждане на /псевдо/класова омраза /защо така ми се струва, че именно от „Бунтът на ситите“ хвърчат плюнки?/. Откъде накъде си позволявате да кажете, че протестиращите нямат проблем със социалната политика? Това че искат ТРАЙНИ промени свързани с етиката, с ценностите и морала, ги прави някакви други така ли? /в моето юношество ги наричаха БУРЖОАЗНИ/. Някой си бил казал, че протестиращите били красиви и богати и от това излиза че през феврури аз например съм гледал с погнуса бунта на отчаяните. Защо се обръщата към един унифициран и тиражиран от медиите образ, давате ли си сметка че на улицита излизат хиляди, излезли ли сте да ги погледате?, Защо, редом с хора като Кутев, Манолова, Дърева и десетките знайни и незнайни говорещи като тях противопоставяте протестиращите на гласувалите за партиите, чиито ръководства са отговорни за съставянето на правителството? Аз нямам проблем с електората. Имам проблем с това правителство, което при един слаб вот и изключително обществено недоверие си позволи не просто грешка, а Фатална Грешка, показваща политическо безочие и доказваща че сме свидетели на второто издание на безпринципния съюз между БСП и ДПС, доказал с множество дела грабителската си природа и откровената си зависимост от иначе добре прикрити, мощни икономически групировки.
    А поради факта, че и ГЕРБ са същата стока, аз трябва да търпя възкръсналата тройна коалиция, така ли? Няма да стане.
    В момента, независимо от кипящите емоции и втвърдявания на избиратели, тече процес на осъзнаване. Публичните фигури се излагат на показ, хората слушат и гледат. Вие и такива като вас омаловажават способността им да мислят, предричайки техния вот.

    Накратко – вашето писание е също част от пропаганда, която залива – – попаднах на линк във фейсбук.

    Финално – На мен г-н Генов не ми е организатор и вашите отношения с него не могат да ми повлияят да излизам или не на протест, ползвам фейсбук страницата, между други източници, за да знам къде и кога е протеста.

    • #14 by tikvenik on юли 3, 2013 - 7:51 am

      Можете да си мислите, че сте самостоятелна бойна единица, но се отразяват цифри….а не имена🙂 Ще ви пусна нещо, което публикувах и във FB по темата. Пак казвам…не предишните, а сегашните протестиращи провокираха различията, защото ако говорим за смяна на системата е нелепо да подкрепяме една или друга партия, защото това нулира тезата ни автоматично нали? Ето и цитата:

      „Февруари – правителството на Герб допусна грозно увеличение на сметките за ток на хората. Реакция на народа в протести. Герб не направиха нищо по въпроса. Последва яхване на протеста от опозицията с оглед на липсата на каквато и да е реакция.

      Юни/Юли – правителството на БСП назначи престъпника Пеевски за шеф на ДАНС. Народа реагира с протести. Правителството го махна доста бързо. Въпреки реакцията протеста не секна и бе яхнат от опозицията.

      Та разликата между 2-та протеста за мен е, че на практика от горното излиза, че няма значение кой какво прави, защото „кой не скача е червен“. Къде по дяволите отиде идеята за гражданско общество бе?“

  7. #15 by Диана Йонова on юли 3, 2013 - 6:42 am

    Написаното е много яростно, много емоционално и донякъде необуздано. Защото колко сме „красиви, умни и заможни“ провидяха някои журналисти и част от протестиращите, не всички А авторът ни е насмел всички като че ли сме униформени хунвейбини! Е, не сме такива. Освен това става въпрос не за красота на манекенки, а за духовна красота, която е очевидна – такова спонтанно, остроумно народно творчество (виж плакатите и хрумванията на протестите) до сега дори да го е имало е било стаено и непредставено пред широката публика. За мен лично хората от протестите не изключват социалния елемент, просто го оставяме на втори план, защото при липса на морал не може да се постигне никакво материално благополучие за народа ни. Без морал го постигнаха и продължават да грабят тези срещу които се борим.
    Повече няма да споря, всеки има право на гледна точка – аз споделих щрихи от своята. Минала съм не кратък житейски път, грешна съм като всички хора, но винаги съм се стремяла към уважение към всеки добър човек, съчувствие към лошите и съпричастност към всяко човешко нещастие или искрено щастие.

  8. #16 by Христо on юли 3, 2013 - 9:01 am

    Спокойно, сега ще махнат Орешарски, ще дойде Боко и зимата пак протести за парното и така до края на света. Ако трябва да има някакъв протест то той трябва да завърши с линч на 240+ кухи лейки и следващите желаещи да се пробват. Само че те вече ще си имат едно на ум.

    • #17 by tikvenik on юли 3, 2013 - 8:15 pm

      Статията е написана срещу системата…но не онази, която сменяме с партийни лозунги…така, че подкрепям мнението ти🙂

  9. #18 by Malamir on юли 3, 2013 - 10:09 am

    Нямя нячин правителството да свикне с протестите. Приемам го като стъпка на развитие и за двете страни на огражденията. Според мен 10 дена протест са равни на два мандата апатия. Излизайки дори един ден на протест те кара да се замислиш какво конкретно предлагаж и като идея и като бъдещи действия. В природата има баланс -няма как политиците от едната страна да помпат олигарси и хора, които се стремят към бърза печалба или диструтивни за нас политики, а обществото да не стигне дъното….
    От статията освен опит за обективно представяне на ситуацията виждам и един страх да не бъдете излъган или да не би да излезете излезете глупак и отново да ви манупулират. Няма нищо страшно, всички ние се учим

    • #19 by tikvenik on юли 3, 2013 - 8:13 pm

      Имам си и аз някакво его де…нямам се все пак за глупак🙂, макар, че съм тиквеник🙂 Ако всеки ден наказваш едно дете по един и същи начин…след 2 седмици или месец това наказание няма да е проблем за него нали😉

  10. #20 by явор, протестиращ on юли 3, 2013 - 10:27 am

    Мислещият човек винаги е бойна единица, в протеста има много такива, това личи и от коментарите под статията ви. Мисленето е неприятно само за пропагандата на БСП, затова и възпяват бедния неграмотник, когото могат да манипулират /справка интервюто на Кутев пред Бтв, да не говорим за пасквила на Дърева/.
    Няма мислещ човек, който да не осъзнава дълбоката, бих казал трагичната социална пропаст в България. Вярно е, че за една една немалка част плащането на сметките не е приравнено с физическото оцеляване, но това не пречи на мислещите единици и да съчувстват дълбоко и искрено, без да го избиват на идеология. Двата протеста могат да бъдат мислени заедно, разделят ги тези, които имат интерес от това или просто злобеят /“Ами къде бяхте, когато…“/. През 1997 те БЯХА заедно. Ще ви кажа какво стана тогава защото бях пряк свидетел и на вашата възраст /доколкото разбрах 27г./. На 10ти януари /на социалистите още им се гади при споменаванато на тази дата/ парламентът беше обсаден от няколко хиляди души /по мои сметки не повече от пет, на моменти и доста по-малко защото протестът продължи от обяд до среднощ/ – между тях много интелектуалци, които разпознавах в тълпата. Няколко хиляди! А хората тогава буквално гинеха от мизерия, разсипани от икономическата ситуация, до която ги докараха некадърните управления на Беров и Виденов. И тогава привечер около стотина човека – много от тях очевидно употребили алкохол, натурални лумпени, или просто пре-екзалтирани или изперкали, буквално атакуваха парламента, разбиха прозорците, напираха да проникнат вътре. Ето те, тези няколко десетки направиха обрата, те накараха самозабравилите се политици да треперят от гузен страх. Иначе нямаше земна сила, която да ги откъсне от властта, която бяха опорочили, ккъм която са така дълбоко пристрастени и днес. Затова и днес е същото! След двеста години може и да не бъде така, но в нашата епоха това е начинът и това са остриетата на тези „революции“.
    Статистиките за това колко протестират и колко са гласували, и кое е демократично господа другарите от БСП да си ги сложат някъде /хейтърски блог, ок? :)/ Една седма или осма от имащите право да гласуват не могат да ги упълномощят да правят правителства-проводници на олигархически и чужди на България интереси.

    И още никой нищо не е яхнал това са истериите на столетницата, която се държи като девственица. И на хората, които ги е страх от по-лошо. Няма по-лошо от чувството за безнаказаност у БГ политиците. Оставка!

    • #21 by tikvenik on юли 3, 2013 - 8:12 pm

      Аз съм един прост човек…ето…неграмотник…нямам висше образование…от неголям град съм…не съм богат…родителите ми са обикновени…нямам рода по министерствата…първата ми работа бе на автомивка, първата ми работа в София бе общ работник…именно тогава съм написал и голяма част от нещата в този блог…не е това демокрацията мисля…едни да мислят, че имат право тяхната дума да тежи повече от тази на другите🙂 …а за бойната единица…как на всички ни се ще да вярваме, че е така…но…

  11. #22 by Lasko Laskov on юли 3, 2013 - 1:43 pm

    Здравейте г-н Тиквеник,
    И аз участвам в протестите. Но, искам да отбележа няколко неща:
    1. Лаская се като си мисля, че изглеждам прилично, но по никакъв начин не твърдя, че съм красив.
    2. Протестирам не само срещу липсата на ценности, морал и етика, но и срещу цените, постоянния рекет, на който са подложени българските граждани, срещу неадекватната фискална политика, срещу липсата на подкрепа към малките и средни предприятия и срещу монополите. По тази тема имам много какво да кажа, но не искам да изпадам в обяснения. Като пример ще споделя, че изцяло подкрепям българските земеделци – едно време изкупуваха стоката им на безценица чрез рекет, а сега я изкупуват отново на безценица, но със законен рекет.
    3. Дали съм интелигентен или не е тотално друг въпрос. Не мисля, че съм по-глупав или по-умен от средностатистическия български гражданин. Единствената разлика е, че съм имал шанс да получа образование, което ми е помогнало в живота, а това е шанс, който не всеки получава.
    4. Да, плащам си сметките и мога да водя един сносен живот. Работя от 15 години и едва преди 5-6 достигнах по-високо ниво стандарт на живот. Годините преди това ми беше много трудно да живея и да се справям със сметки/наеми/стоки за бита и т.н. Знам какво е, бил съм там и определено не искам да се връщам. Единственото, което настоящия кабинет може да направи и прави на този етап е да доведе ситуацията до влошаване (тоест да ме върне 6 години назад). Защо? Защото всички социални политики идват за сметка на нещо друго – бюджети на министерства и ведомства, намаляване на държавните разходи, по-малки преференции за бизнеса – а бизнесът (най вече малкия и средния) е важен защото той е единствения начин да се повиши стандарта на български гражданин – повече бизнес, повече работни места, по-висока производителност. А не 5 ст. по-ниска сметка за тока или 5лв. увеличение на пенсиите.
    5. Аз не съм политизиран. Гласувам на всички избори по съвест, но не се самоопределям с някоя партия. Истина е, че няма алтернатива, няма нови лица, няма голям избор. Няма, но аз имам мнение, имам позиция и искам да я изразя, а не да се скрия като едно мишле вкъщи и след третата ракия да псувам политиците и родината. Няма, но аз пък имам надежда, надежда за по-добро. И един тиквеник не може да ми я отнеме…
    6. Колкото до лозунгите – съжалявам, че не са по Вашия нрав, но истината е , че тези хора (БСП) са си комунисти – просто направете една справка за роднинските им връзки и ще разберете какво имам предвид. А ДПС смучат кръвта на българския народ, в това число най вече на българските турци.
    7. Целта е ясна – по-добър живот. Не за умните, интелигентните и красивите, а за всички.

    С думите на един недоволен от съдебната система на САЩ американски предприемач:
    FUCK YOU VERY MUCH!

  1. Протестът или живота! | blog.doncho.net

Вашият коментар

Попълнете полетата по-долу или кликнете върху икона, за да влезете:

WordPress.com лого

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Промяна )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Промяна )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Промяна )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Промяна )

Connecting to %s