Наръчник на политическия PR в България

Покрай прясно отминалите и нищо не променили избори се нагледах на евтин политически PR (Public Relations – Връзки с обществеността). Настоящата статия е провокирана от именно тези „високо квалифицирани експерти” у нас и тяхната наистина неизмерима липса на конструктивизъм и креативност. Ако някой ще тръгне да се защитава ще му кажа, че не ви се плаща да преписвате учебници, а и историята обича смелите.

Речникът на политическия PR експерт включва малък, но явно ефективен брой думи, които откровено нямат смисъл в контекста на родната политика, но те настоятелно продължават да използват. Дали заради беден речни, дали заради „ниско качество на електоралния материал” те продължават да пълнят партийни програми и предизборни пропагандни материали. Ето и най-често срещаните от тях:

  • Нова

    Аз им казвам лъжи, а ти?

  • Свобода
  • Прозрачност
  • Народ
  • Достойнство
  • Ясна визия
  • Единство
  • Реформи
  • Демокрация
  • Зависи от вас
  • Деца
  • Корупция
  • Бъдеще
  • Промяна
  • Позитивна кампания
  • Компромати
  • Подкупи
  • Обществени поръчки
  • Твоя глас има значение/ Твоят глас ще направи промяната/ Твоят глас е важен за нас
  • Купуването и продаването на гласове е престъпление J J J

Всеки нормален български гражданин със завършен 4-ти клас може да спретне едно „инспириращо” послание от горните думички. Ето пример:

PORNO за една нова демокрация, за свободата и прозрачността, от която се нуждаем. За бъдеще за нашите деца без корупция и подкупи. Едно бъдеще, което зависи от вас. Едни реформи, които ще направим за вас с ясната визия за икономическо развитие на държавата и достойнство на всеки индивид в нея. Ние сме ЗА позитивна кампания без компромати.

*Думата PORNO може да бъде променена с произволно избран политическа партия или политик и ефекта ще бъде абсолютно същия.

1. Първо правило на политическия PR експерт:

Важно е да има промяна, ползвайте нещо ново, иначе каква промяна е това и няма да има ефект сред изстрадалите избиратели, чиято единствена инвестиция е вярата и надеждата.

2. Второ правило на политическия PR експерт:

Нещо синьо/зелено/червено/жълто и всички цветове на дъгата и техните асоциации са удобен начин да избягате от политическата обосновка на всъщност престъпните си намерения.

3. Трето правило на политическия PR експерт:

Ако сте управляващи изтъкнете 1% от всичко, което сте обещали и все пак сте свършили. Кажете го 10000 пъти, та може и да ви върже. Хората често харесват песни не защото им допадат, а защото ги слушат постоянно и ги асоциират с нещо друго.

4. Четвърто правило на политическия PR експерт:

Залепете усмивка на предизборния плакат. Някои хора още вярват в Дядо Мраз.

5. Пето правило на политическия PR експерт:

Правете се, че проблемите не съществуват. Стройте, боядисвайте, обикаляйте. Директния маркетинг продава.

6. Шесто правило на политическия PR експерт:

Не отваряйте дума за финансирането на кампанията, освен, ако не сте 100% сигурни, че другите са откраднали повече.

7. Седмо правило на политическия PR експерт:

Фактора “Show me the money”. Изтъкнете как вие сте се справили добре макар и за малки неща, а другите са се изложили за големите си обещания.

8. Осмо правило на политическия PR експерт:

Няма значение какво мисли народа, можете да напомпате няколко процента, благодарение на шуробаджанашки връзки с „обективните и професионални” агенции за рейтингови проучвания.

9. Девето правило на политическия PR експерт:

Твърдете, че печелите… малко като военната пропаганда в Сърбия в стил „До два дни печелим войната!” Ако сте по-малка партия или никому неизвестен кандидат (често просто сте нямали бюджет да ви канят по дебати в национален ефир – btw БТВ Go fuck yourself! – > лъжци долни… обещал съм им го), то твърдението, че сте със сигурност на балотаж върши работа.

10. Десето правило на политическия PR експерт:

Обвинете другите в съботаж, подривни действия и разпиляване на вота. Асоциацията ви с подпалването на Райхстага от нацистите и приписването на вина на комунистите е напълно уместна.

Както виждате с горния наръчник вие лесно и успешно ще можете да бъдете един страхотен политически PR експерт, които да „смае с креативност, познаване на материята и конкретни спрямо пазара действия”.

Ако напишете коментар до 10 минути печелите усмивка и лайк от мен😉

От човека зад Lady Gaga

, , , ,

  1. #1 by куба екскурзия on декември 12, 2011 - 1:01 pm

    Да, 6-то правило важи с пълна сила! И останалите разбира се…

    • #2 by tikvenik on декември 12, 2011 - 7:36 pm

      …и все пак биваше ли да захождаш с анкър текст…мен няма да ме пуснете във вашия сайт нали🙂

  2. #3 by Kip Billen on октомври 3, 2014 - 5:57 pm

    Ще го споделя.

Вашият коментар

Попълнете полетата по-долу или кликнете върху икона, за да влезете:

WordPress.com лого

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Промяна )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Промяна )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Промяна )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Промяна )

Connecting to %s