Семейството над всичко

1. Семейството над всичко из поредицата 5-те грешки на съвременното българско общество

Ако семейството беше над всичко, то човечеството щеше да е още на етап каменна ера. Тя ясно ограничава човека до родовото му начало. Няма да оплювам киното, което постоянно пропагандира тази утопия (можете на един дъх да се сетите за 10 филма, в които главния герой преживява тежки семейни моменти – убити/отвлечени/изнасилени/несправедливо обвинени членове на семейството – накрая обаче ви винаги семейството е заедно и щастливо).

За пореден път ще отбележа, че медиите са най-силния инструмент за пропаганда, които е открит от човека. Вие купувате това, което видите по телевизията, правите това, което ви казват от телевизора, държите се като по телевизора, стараете се да изглеждате като хората от телевизора и после твърдите, че не ви влияе… Аз нямам телевизор от 3 години и съм щастлив, адски щастлив, имайки адски много време, което да използвам, за да правя неща, които обичам.

Да се върнем към семейството. Представяте ли си всички просветители в световен мащаб, ако те бяха мислили само за своето семейство. Къде щеше да е сега човечеството? Най-великите умове на нашия вид са били хуманисти т.е. мислили са за доброто на човека, а не за личното си такова и за своето семейство. Не казвам да игнорирате фундаментално своето семейство, но мисля обществото и цивилизацията са по-важни от него (самите ми родители биха се съгласили с това – убеден съм).

Когато бях дете и се издънвах неприятно баща ми и майка ми винаги казваха – „Не мога да посегна на чуждото дете, защото не е мое, но ти си мои син и явно вината е в мен, а респективно в теб!” Бедна ви е фантазията колко силен ме направи това тяхно отношение, защото на мен ми се налагаше да побеждавам другите с мирни средства, за да не си навлека гнева на родителите си, макар че лесно можех да реша проблемите си със силата на юмруците си.

Един въпрос за 1 000 000 лева „Ако живеете по-време на османското робство и турците хванат семейството ви и ви питат какви са плановете за руската офанзива (предполагаме, че сте наясно с тях), бихте ли им казали, за да спасите семейството си и да обречете народа си на чудовищни гаври и страдания?”…естествено този холивудски сюжет е доста „непредсказуем“.

Не бива естествено да се забравя все пак истинското, класическо семейство като част от устойте на съвременното общество. Изключвам онея разпърдяни олигофрени дето се чудят с кой да легнат поради сериозно количество комплекси. Въпроса е да съпоставим едно семейство с далеч по-низшите и по-висши неща, за да добием ясна представа за неговото истинско място в ценностната ни система.

Too Much Television

от поредния банален холивудски актьор, тръгнал да спасява семейството си

 

, , ,

  1. Вашият коментар

Вашият коментар

