Конвертиране на .CHM към .PDF

Здравейте мадафака. Днес ще се занимая с проблем, който лично мен ме измъчва доста време, а именно конверирането на „Microsoft Compiled HTML Help“ (.chm) файлове, които според мен не са особенно удобни поне по начина по които аз ги използвам към Portable Document Format (.pdf).

Първо открих сайт, които ще ви свърши работа, ако имате всичката информация за тези файлове =>http://www.freepdfconvert.com т.е. ако те са автентични help файлове и се използват като такива.

Това обаче не винаги е така, ето защо ми се наложи да се интересувам от алтернативните начини за конвертиране.

Свалете си този инструмент за Windows от сайта на Microsoft (аз се застраховах, като свалих най-голямата версия – 3,4 мегабайта).

Инсталирайте го и стартираите HTML Help Workshop (от менюто програми).

От менюто File изберете Decompile и изберете папката в която ще се декомпилират файловете и файла, който ще декомпилираме.

УТОЧНЕНИЕ: Имайте предвид че при мен това бяха около 800 файла – така че си направете нова празна папка  за да не псувате после.

След като декомпилирате файла отворете Adobe Acrobat Proffesional (ако го нямате в Zamunda.net го има, а ще ви бъде в пъти по-полезен от скапаният Adobe Acrobat Reader) и изберете Create (Създаване) на .pdf файл от много файлове(multiple files).

След като ви се появи прозореца за избиране на файловете отидете най-отгоре  и изберете Add Folder(Добавете папка) и изберете папката в която сте декомпилирали .chm файла.

Препоръчвам редакция на файловете като изхвърлите вътрешните папки(освен ако не са наистина важни – при мен има едно и също изображение навсякъде …) например за да стане по-малък файла файовете трябва да имат заглавие след компилация от рода на ch1sec12 – това са основните файлове, който ви трябват.

Можете да изберете качеството на файла или директно да преминете към следващата стъпка.

След като сте изпълнили препоръките дотук от следващият екран изберете дали искате един цял .PDF файл или пакет от малки такива. След това просто натискате Create(Създаване) и когато процеса приключи запазвате новият файл. Дано да ви е полезно, макар да изглежда времеемко ви уверявам, че когато изгладите процедурата(2-3 конвертирания) ще ви бъде доста по-лесно.

п.с. Можете да опитате и с PDF Factory Pro, но аз не съм я ползвал и все пак ако го направите пуснете един коментар🙂

, , , , , , , , ,

  1. Вашият коментар

Вашият коментар

